Close

Wikmans VVS

Varumärkesstrategi, grafisk design, webbsida och trycksaker.

wikmansvvs.se/

Uppdrag:

  • Arbeta igenom varumärkets plattform
  • Förnya och modernisera den grafiska profilen
  • Producera ny webbsida
  • Ta fram profilmaterial och trycksaker

Utmaning:
Att få Wikmans VVS att sticka ut från mängden av traditionella rör-/vvs-entreprenörer.

Idé:
Insikten som ligger till grund för vår idé och resultatet var att Wikmans VVS erbjuder en service som är oumbärlig för ett varmt, behagligt och fungerande liv. Vi tog fasta på detta och formulerade varumärkeslöftet därefter; – Vi ger ditt hus ett hjärta.

Vi ville hitta ett tonläge som präglar just detta genom bild, formgivning och logotyp. Vi ville också ta vara på och tydliggöra företagets långa historik. Detta genom att visuellt skapa en mer klassisk stil på logotypen som samtidigt förmedlar vad Wikmans VVS är och vad de gör.